Regulamin Hotelowy

HOTEL EUROPEUM Kazimierz Wielki street 27A; 50-077 Wrocław

1. W trosce o najwyższą jakość usług świadczonych na rzecz Gości przez Hotel Europeum, pokoje hotelowe poddawane są każdego dnia inspekcji co do ich jakości, stanu oraz czystości. Zwracamy się do Gości z uprzejmą prośbą o współpracę w tym zakresie. W związku z powyższym, wszelkie uwagi, co do jakości, stanu oraz czystości pokoju hotelowego, w szczególności ewentualne uszkodzenia, zniszczenia lub braki, Gość winien zgłaszać na recepcji Hotelu, niezwłocznie po zameldowaniu się w Hotelu, co umożliwi Hotelowi natychmiastową reakcję.

2. Pokój hotelowy wynajmowany jest na doby. Doba hotelowa trwa od godz. 14.00 do godz. 11.00 dnia następnego

3. Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług Hotelu, Gość winien jak najszybciej (niezwłocznie, nie później jednak niż do zakończenia danej doby hotelowej, w czasie której pojawi się zastrzeżenie) dokonać zgłoszenia tych zastrzeżeń na recepcji Hotelu, co umożliwi Hotelowi natychmiastową reakcję.

4. Recepcja Hotelu czynna jest w godz. 7.00 – 24.00 i tylko w tych godzinach Gość ma możliwość dokonania rozliczenia usług oraz zgłoszenia zastrzeżeń. Dostęp do Hotelu zapewniony jest przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

5. Cena za pokój obejmuje nocleg ze śniadaniem w formie bufetu lub bez śniadania, w zależności od oferty, jaką wybrał Gość. W przypadku, gdy w Hotelu jest zameldowanych mniej niż 10 Gości, śniadanie podawane jest do stolika przez obsługę kelnerską.

6. Hotel ma obowiązek zapewnić Gościom:
6.1. warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa,
6.2. bezpieczeństwo pobytu Gościa w Hotelu, w tym zachowanie tajemnicy informacji o Gościu,
6.3. profesjonalną i uprzejmą obsługę,
6.4. sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnych drobnych napraw podczas nieobecności Gościa, a w przypadku jego obecności, tylko w przypadku, gdy Gość wyrazi zgodę i życzenie.

7. Na życzenie Gościa, Hotel świadczy następujące dodatkowe usługi:
7.1. usługi bezpłatne:
7.1.1. udzielanie informacji związanych z podróżą i pobytem w Hotelu oraz zamawianie taksówek dla Gości,
7.1.2. budzenie Gościa o wyznaczonej godzinie,
7.1.3. przechowywanie w depozycie Hotelu, należących do Gościa pieniędzy i przedmiotów wartościowych w czasie pobytu Gościa w Hotelu (z zachowaniem postanowień pkt 12 niniejszego Regulaminu oraz postanowień„Procedury przyjęcia do depozytu Hotelu”, po wypełnieniu i podpisaniu przez Gościa Hotelu „Formularza przyjęcia przedmiotu do depozytu Hotelu”. Treść procedury oraz formularza, o których mowa powyżej, stanowi jeden dokument, dostępny, na życzenie Gościa, na recepcji Hotelu,
7.1.4.przechowywanie bagażu Gości zameldowanych w Hotelu,
7.1.5. Wi-Fi,
7.1.6. siłownia, sauna, room service,
7.1.7. udostępnianie Gościom hotelowym przedmiotów takich jak m.in.: suszarki do włosów, żelazka, deski do prasowania oraz parasole.
7.2. usługi płatne (za dodatkowym zleceniem złożonym przez Gościa na recepcji Hotelu i dodatkową opłatą). Wykaz dodatkowych usług płatnych (m.in. pranie, prasowanie) dostępny jest na życzenie Gościa na recepcji Hotelu.

8. Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Gości w zakresie określonym przepisami art. 846-849 Kodeksu cywilnego.

9. Gość powinien zawiadomić recepcję hotelową o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu, nie później jednak niż do zakończenia danej doby hotelowej, w czasie której wystąpiła szkoda

10. Gość nie może wnieść na teren Hotelu przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa, przedmiotów pochodzących z przestępstwa lub przedmiotów, których posiadanie przez Gościa nie jest zgodne z prawem

11. Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną jest ograniczona stosownie do treści art. 849 Kodeksu cywilnego, jeżeli  przedmioty te nie zostaną oddane do depozytu w recepcji Hotelu

12. Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie do depozytu Hotelu przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa, przedmiotów pochodzących z przestępstwa lub przedmiotów, których posiadanie przez Gościa nie jest zgodne z prawem, a także pieniędzy, papierów wartościowych oraz cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli mogą one zagrażać bezpieczeństwu lub w stosunku do wielkości i standardu Hotelu mają zbyt dużą wartość (powyżej 20.000,00 /słownie: dwadzieścia tysięcy/ złotych) lub też gdy zajmują zbyt dużo miejsca.

13. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.

14. Hotel posiada parking podziemny, monitorowany, niestrzeżony.

15. Gość hotelowy ponosi odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju uszkodzenia, zniszczenia lub utratę przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu, zgodnie z dokumentem „Zasady odpowiedzialności Gości hotelowych”, którego treść dostępna jest na życzenie Gościa na recepcji Hotelu.

16. Gość hotelowy zobowiązany jest dokonać zapłaty za korzystanie przez Gościa z produktów z minibarku znajdującego się w pokoju hotelowym oraz zapłaty za korzystanie przez Gościa z telefonu znajdującego się w pokoju hotelowym. Powyższe kwoty Gość ma obowiązek uregulować gotówką lub za pomocą karty płatniczej, najpóźniej w chwili wymeldowania się z Hotelu, celem zakończenia pobytu.

17. We wszystkich pokojach oraz innych pomieszczeniach na terenie Hotelu obowiązuje zakaz palenia. W przypadku palenia na terenie Hotelu, do rachunku Gościa zostanie doliczona opłata za czyszczenie w wysokości 500 zł, którą Gość ma obowiązek uregulować gotówką lub za pomocą karty płatniczej, najpóźniej w chwili wymeldowania się z Hotelu, celem zakończenia pobytu.

18. Każdorazowo opuszczając pokój, Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi. Gość powinien również zabezpieczyć swoją kartę do drzwi pokoju w taki sposób, aby uniemożliwić dostęp do niej osobom trzecim. Przy opuszczaniu Hotelu podczas pobytu Gościa istnieje możliwość pozostawienia karty w recepcji Hotelu.

19. Za zgubienie karty bądź nie oddanie jej przy wymeldowaniu, Gość zostanie obciążony opłatą w wysokości 30 złotych, którą Gość ma obowiązek uregulować gotówką lub za pomocą karty płatniczej, najpóźniej w chwili wymeldowania się z Hotelu, celem zakończenia pobytu.

20. Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet, jeżeli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.

21. Osoby niezameldowane w Hotelu mogą przebywać w pokoju hotelowym jedynie w godz. 7.00 – 22.00. Wszystkie osoby odwiedzające Gości hotelowych, przebywające w Hotelu po godz. 22.00, Hotel traktuje jako Gości hotelowych, za których należy uregulować rachunek – w kwocie jak za nocleg.

22. W Hotelu obowiązuje zachowanie ciszy nocnej w godz. 00 – 7.00.

23. Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu w Hotelu rażąco naruszył Regulamin Hotelu, nie dokonał zapłaty za usługi Hotelu albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowanie Hotelu.

24. Hotel pobiera opłatę za pobyt Gościa wraz z zamówionymi płatnymi usługami dodatkowymi „z góry”, tj. w chwili zameldowania się Gościa w Hotelu (zapłata gotówką lub za pomocą karty płatniczej), z zastrzeżeniem zdania następnego oraz sytuacji opisanych w niniejszym Regulaminie, gdy Gość może dokonać zapłaty za świadczone przez Hotel usługi w chwili wymeldowania się z Hotelu. Hotel dopuszcza możliwość dokonania opłaty za pobyt Gościa wraz z zamówionymi płatnymi usługami dodatkowymi, w chwili wymeldowania się Gościa z Hotelu. W takiej sytuacji Hotel – w chwili zameldowania się Gościa w Hotelu – dokona preautoryzacji karty kredytowej Gościa na kwotę stanowiącą równowartość opłaty, o której mowa powyżej.

25. Przedmioty osobistego użytku, pozostawione przez Gościa w pokoju hotelowym, będą odesłane na pisemne żądanie Gościa, na adres wskazany przez Gościa w tym żądaniu, na koszt Gościa. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji Gościa, Hotel przechowa te przedmioty przez 3 miesiące od dnia pozostawienia przedmiotu, a po upływie tego czasu, Hotel uzna powyższe przedmioty za porzucone przez Gościa z zamiarem wyzbycia się własności i w konsekwencji przedmioty te ulegną przepadkowi.

26. Hotel nie jest przystosowany dla Gości podróżujących ze zwierzętami.